ITIL‎ > ‎

ITIL vēsture


ITIL (IT Infrastructure Library) ir Apvienotās Karalistes valdības auklējums un Margaretas Tečeres sankcionēta iniciatīva - sakārtot un iemācīties efektīvi izmantot IT resursus valsts pārvaldes jomā. Sākotnēji, pagājušā gs. 80-to gadu beigās, ITIL vārda tiešākajā nozīmē vēl ir bibliotēka, kuras grāmatu fondu veido IT pakalpojumu pārvaldības procesu vislabākās prakses publikācijas. Mūsdienās ITIL jau ir vērā ņemama industrija, kas ietver sevī apmācību, sertifikāciju, konsultācijas, programmatūru un profesionālo asociāciju itSMF. ITIL pa šo laiku pasaulē ir kļuvis par pakalpojumu pārvaldības standartu de facto.
Kopš 90-to gadu vidū ITIL adoptē transnacionālās kompānijas Microsoft, Hewlett-Packard un IBM, tas strauji izplatās Amerikas kontinentā. Ievērojamas ITIL tradīcijas ir Eiropas valstu lielākajā daļā. To pazīst Krievijā, Japānā, Ķīnā, kā arī Austrālijā un pat Āfrikā. Gartner Group jaunākie pētījumu rezultāti liecina, ka 31% respondentu gatavojas standartizēt IT procesus atbilstoši ITIL, bet vēl 33% plāno ITIL ieviest kopā ar ISO 9000, COBIT vai citām metodikām.

Noderīgas saites